menu
person

 

Затверджую________________

Директор. 

Пузиківського НВК 

І. С. Гончаренко

 

 

ПЛАН ЗАХОДІВ

спрямованих на запобігання та протидію булінгу

 

ПУЗИКІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»

 

п/п

Заходи

Дата проведення

Відповідальні

1

Вправи на розвиток емоційного інтелекту

Вересень

6 клас

Класний керівник

2

До Дня боротьби з торгівлею людьми

Тренінг «Ми-проти насильства»

Жовтень 

8-9 класи

Педагог-організатор

3

Заняття «Конфлікт. Вирішення конфліктів мирним шляхом»

Жовтень 

3-4 класи

Класні керівники

4

Заняття «Протидія булінгу в дитячому середовищі»

Жовтень 

5-7 класи

Класні керівники

5

Заняття «Запобігання насильству над дітьми»

Жовтень

8-9класи

Класні керівники

6

Висвітлення на дошці оголошень та сайті гімназії правил для учнів, план заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу та процедуру подання заяв учасниками освітнього процесу на випадок булінгу в школі.

Жовтень 

Педагог-організатор 

7

Педагогічний всеобуч батьків «Сімейне насилля, як фактор руйнівного виховного процесу»

Жовтень 

Педагог-організатор 

8

До Всесвітнього Дня прав дитини. Пам’ятка «Насильство, як проблема прав людини»

Листопад 

Педагог-організатор 

9

Лекція «Протидія булінгу в дитячому середовищі»

Листопад 

Педагог-організатор 

10

Перегляд відеороликів Ніка Вуйчича «Нік Вуйчич про булінг в школі»

Грудень

Класні керівники

11

Підвищення ефективності роботи шкільної ради з профілактики правопорушень.

Постійно

Педагог-організатор 

12

Методична оперативка.

Опрацювання Закону України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу»

Січень 

Педагог-організатор 

13

Чергування вчителів у їдальні , коридорах, ігровому майданчику, шкільному подвір’ї.

Постійно

Педагог-організатор 

14

До дня безпечного Інтернету

Урок «Інтимні селфі в Інтернеті-жарт чи небезпечний ризик»

Лютий 

Класні керівники

15

Анкетування «Життєві цінності старшокласників»

20.02.

9 клас

Педагог-організатор 

16

Анкетування «Чи піддавався ти насиллю в школі»

21.02.

6-9 класи

Педагог-організатор 

17

Педагогічний всеобуч батьків «Егоїзм, жорстокість, як цього уникнути»

Березень

Педагог-організатор 

18

Тренінгові вправи-ігри «Формування здорового психологічного мікроклімату шкільного колективу»

Березень 

5 клас

Педагог-організатор 

19

Бесіда «Попередження соціально-небажаних вчинів підлітка»

Квітень

Педагог-організатор 

20

Загальношкільні батьківські збори.

Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу для своєї дитини

Травень 

Педагог-організатор 

 

 

 

Порядок розгляду та реагування

Лист Міністерства освіти і науки України від 13.04.2020 №1/9-207 „Роз’яснення щодо застосування наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646”

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19

Процедура подання  (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

1.     Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2.     На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).

            3.     Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

            4.     До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

          5.     Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

  1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.

  2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення


 






 

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

      Порядок роботи комісії

  1. Метою діяльності комісії є припинення випадку булінгу в закладі освіти; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти; оцінка потреб сторін булінгу.

  2. Діяльність комісії здійснюється на принципах: законності, верховенства права, поваги та дотримання прав і свобод людини, неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування), відкритості та прозорості, конфіденційності та захисту персональних даних, невідкладного реагування, комплексного підходу до розгляду випадку булінгу (цькування), нетерпимості до булінгу (цькування) та визначення його суспільної небезпеки.

Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних».

 

  1. До завдань комісії належать:

  • збір інформації щодо обставин випадку булінгу;

  • розгляд та аналіз зібраних матеріалів;

  • у разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать: оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин; визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу; моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу, заходів виховного впливу та корегування; надання рекомендацій для педагогічних працівників закладу освіти

надання рекомендацій для педагогічних працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками; надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

  1. Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її голова.

  2. Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менше як двох третин її складу.

  3. Секретар комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.

  4. Рішення з питань, що розглядаються на засіданні комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.

  5. Під час проведення засідання комісії секретар комісії веде протокол засідання комісії за формою згідно з додатком до цього Порядку, що оформлюється наказом керівника закладу освіти.

  6. Особи, залучені до участі в засіданні комісії, зобов’язані дотримуватись принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.

Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:

  • ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;

  • ставити питання по суті розгляду;

  • подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.

  1. Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.

  2. Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.

 

Принагідно інформуємо, що відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження Змін до Інструкції з організації  роботи підрозділів ювенальної превенції Національної поліції України» від 25.06.2020 № 488, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2020 року  № 738/35021, дитина, яка вчинила булінг (цькування) учасника освітнього процесу підлягає взяттю на профілактичний облік з метою здійснення заходів індивідуальної профілактики поліцейськими підрозділами ювенальної превенції.